پشت سیاست‌های رسانه‌ای دولت سیزدهم چه کسانی هستند

تمام دولت‌ها برای ارتباط مؤثر با نیروهای منتقد، مخالف و معارض داخلی و خارجی و همچنین برای گزارش‌دهی مستمر و مؤثر به رأی‌دهندگان و حامیان و در سطحی کلان‌تر تمامی مردم، تیمی رسانه‌ای را ایجاد کرده تا بتوانند در تمامی ابعاد اول اقدامات پیش‌دستانه و پیگیرانه داشته و یا در مقابل موج‌های خبری ایجاد شده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی حرکت‌های متقابل و همسان ایجاد کرده تا از دولت متبوع خود دفاع کند.

پشت سیاست‌های رسانه‌ای دولت سیزدهم چه کسانی هستند

حسین قره: تیم رسانه‌ای هر دولت تقریباً پیش از شکل‌گیری دولت و از ستادهای انتخاباتی شکل‌گرفته و بالا می‌آید، عموماً کسانی در تیم رسانه‌ای دولت‌ها قرار می‌گیرند که در کوران انتخابات در کنار نامزدها بوده و با طرح‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای در راستای اهداف نامزد منتخب، ضمن تولید محتوا، اطلاع‌رسانی و توزیع با گستره ملی -در صورت لزوم بین‌المللی- سعی در آشکارا سازی توانایی‌های نامزد خود دارند.

اصولاً قدرت پیش‌بینی حرکت رقبا و آمادگی برای پاسخ و حضور به‌موقع از وظایف تیم رسانه‌ای است.

تیم رسانه‌ای دولت سیزدهم که تقریباً تمام توان اصول‌گرایان و نواصول‌گرایان و جبهه پایداری در انتخابات ۱۴۰۰ بود، تشکیل شده از کسانی است که پشت و روی صحنه سیاست حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند. بسیاری از آنان چهره‌هایی از اصول‌گرایان بودند که با دولت احمدی‌نژاد اختلاف و زاویه پیدا کرده و جدا شدند و به تیم نامزد اصلی آن دوره اصول‌گرایان شهید حجت‌الاسلام رئیسی پیوستند و بعد از برگزاری انتخابات کرسی‌های رسانه‌ای دولت را از آن خود کردند.

در نمای کلی تیم رسانه‌ای دولت‌ها اگرچه در قبل از انتخابات شرح وظایفی برای پروپاگاندا و حاشیه‌سازی و جنجال دارند؛ اما بعد از انتخابات به جز مواردی خاص به دنبال کاهش حاشیه‌سازی و خنثی‌کردن تنش‌ها و آرامش فضای بعد از انتخابات را در دستور کار قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

Previous post چرا مدیرعامل شرکت بنز و تویوتا هم نمی تواند ایرانخودرو دولتی را مدیریت کند و آخرش بدهکار می شوند ؟ راهکار چیست ؟
Next post زلزله در بنگلادش